Leietaker må være over 25 år og leietaker må selv være tilstede under hele leieperioden.

Betaling

Faktura blir sendt på etterskudd.

Opprydding/vask

Lokalene skal være ferdig ryddet innen avtalt tid med utleier. 

Dersom det ikke er tilfredsstillende gjort i orden tilkommer det et gebyr på 1000-2000 kr avhengig av hvor mye som må gjøres. Dette faktureres leietaker.

Hvis det er avtalt vask må leietaker uansett sette møbler som er blitt flyttet på tilbake på sin plass. 

Sjekkliste for opprydding

1. Storsalen

  1. Alle bord skal vaskes over med klut og kjøkkenspray
  2. Gulv i Storsalen skal kostes og vaskes over med våt mopp
  3. Bord og stoler settes som anvist på oppsatt kart. Stoler settes opp ned på bordene

2. Peisestua og ungdomsrommet

  1. Alle bord skal vaskes over med klut og kjøkkenspray
  2. Stoler settes tilbake ved riktig bord og ev andre møbler som flyttes blir satt tilbake på sin plass.
  3. Gulv skal kostes og vaskes over med våt mopp

3. Kjøkken

  1. Dekketøy, bestikk, glass og annet utstyr skal tilbake der man fant det.
  2. Oppvaskmaskinen skal tømmes, slås av og ristene vaskes for hånd.
  3. Benkeplater skal tørkes over.
  4. Stikkontakt til kaffetrakter/vannkoker tas ut av støpselet.
  5. All mat tas med hjem eller kastes i søppelkassene i bakgården.
  6. Annen søppel sorteres og kastes i søppelkassene i bakgården. Hvis disse er fulle, slik at lokket ikke kan stenges helt, må man ta med søppel. 

4. Toaletter

  1. Sjekk over toaletter og vask ved behov.
  2. Fyll på toalettpapir, håndtørkepapir og såpe ved behov.
  3. Søppel kastes i søppelbøttene i bakgården

5. Generelt

  1. Alle 5 utgangsdører låses før avreise.
  2. Sjekk at alle vinduer er lukket ordentlig
  3. Alt lys skal slukkes, også utebelysning.
  4. Resterende gulv og overflater vaskes ved behov.
  5. Alt avfall skal sorteres
  6. Sjekk over bakgården og rydd ved behov, sneiper skal kastes i askebeger.

6. Meld i fra
Meld fra om evt. feil eller mangler dere oppdager til post@frivillighuset.no
På denne måten kan vi få rettet opp i de raskt.

7. Gebyr

Dersom det ikke er tilfredsstillende gjort i orden tilkommer det et renholdsgebyr på 1000-2000 kr avhengig av hvor mye som må gjøres. Dette faktureres leietaker.

Utleier er ikke ansvarlig for leietakers/deltakers eiendeler/rekvisita. 

Leietaker er erstatningspliktig for skader/mangler som påføres bygning, inventar og utstyr.Det skal straks meldes fra om slike skader.

Overnatting

Det er mulig å overnatte på huset, med medbrakt utstyr. Dette må spesifiseres i bookingen og man må melde i fra til brannvesenet. 

Avbestilling

Avbestilling mindre enn 30 dager før utleie kreves kr. 1 500,- i kompensasjon.
Ved avbestilling mindre enn en uke i forveien faktureres leietaker for hele beløpet som er avtalt.

Kansellering av utleie fra Frivillighuset eller dobbeltbookinger

Frivillighuset er ikke økonomisk ansvarlig hvis vi må kansellere utleie, men forplikter oss til å prøve å finne en god løsning i hendelse av uforutsette situasjoner.